Prudence Mae Patterns
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

4 plaatsers

Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  Myrica di aug 23, 2011 10:38 pm

Ik ben hier al weer een hele tijd niet geweest, aangezien ik tijdens het schooljaar geen tijd heb om veel te internetten!
Momenteel ben ik bezig aan een trouwkleed voor een vriendin. Foto's hieronder.

Het enige waarmee ik geen ervaring heb is met hoepelrokken, en dat zou ze nu wel heel graag hebben.
Ik heb een rol plat staal baleinen liggen van 1 cm breed... Maar nu vraag ik me af of dit stevig genoeg zal zijn, en hoeveel baleinen ik er dan best inzet.
Ik teken al mijn patronen zelf, en ze wil een 'ballgown' rok (ik weet het, niet victoriaans, maar ik spreek mijn klanten niet tegen!) dus het patroon zal niet zo moeilijk zijn.
Ik kan het zeer moeilijk inschatten, volgende keer zal dat beter zijn Smile
Het moet dus een zeer wijde rok worden die onder een korset gedragen zal worden, en niet erover. Ik neem aan dat dat geen probleem kan zijn, zolang ik geen grote cirkel vlakbij de rand van het korset steek.

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed N_korset%20detail%20WIP

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed N_korset%20voor%20WIP

Uiteraard past dit korset mijn paspop niet. De pop is recht, zonder borsten of taille. Korset is voor iemand met een 'XL' bustemaat en smalle taille. Baleintjes zitten er ook nog niet in.


Laatst aangepast door Myrica op di aug 23, 2011 10:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : afb toevoegen)

Myrica
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 14-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Re: Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  Nikitah zo okt 09, 2011 4:41 pm

Al weer lang geleden, ondertussen af? Corset is mooi!
Nikitah
Nikitah
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 17-06-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Re: Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  Myrica ma nov 07, 2011 10:59 pm

Het is zeker en vast af.
Er staan foto's op mijn nieuwe website, waar ik dus intussen ook al heb aan zitten werken:
www.bertien.be
De bedoeling is dat daar nog meer fotomateriaal op zal verschijnen, zodat het een mooi visitekaartje is, maar als je de dingen goed wil doen dan kost dat altijd wat tijd hé.

Uiteindelijke kleed bestaat uit een hoepelrok + overrok, overrok uit verschillende laagjes met drapering en roosjes. Korset met schouderbandjes (waarvan ik geen foto's heb, hopelijk krijg ik die nog van mijn klant!), handtas, bolerovest. Voor de man was er ook een victoriaanse das in dezelfde rode kleur.

Myrica
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 14-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Re: Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  jacqueline wo nov 09, 2011 2:51 pm

O, ziet er echt super uit zeg!!!
jacqueline
jacqueline
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 495
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Vlaardingen

http://chop-sewy.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Re: Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  Margriet di dec 06, 2011 7:19 am

Ziet er inderdaad heeeeeel mooi uit !!! Heb even op je site gekeken...en ik vind het echt mooi !!!
Margriet
Margriet
Beautiful Beautician
Beautiful Beautician

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Westland

http://mascms.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed Empty Re: Victoriaans-gothic-fantasie trouwkleed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum