Prudence Mae Patterns
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn EFF projectje...voor september dan...

+9
Melante
marisca
coortje
Manon Antoinette
jacqueline
Lasairiona
Nikitah
Margriet
moniquevmb
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb ma apr 18, 2011 8:35 pm

Hoi allemaal,
Ik ben lekker druk geweest met mijn projectje. Het corset hadden jullie al gezien. Ik ben verder gegaan met het makene van chemise en drawers, voor mijn dochter en mezelf Very Happy

voor Chelsea, mijn kleine meid..hoewel, niet zo klein meer ondertussen...

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3176

voor mams Smile met kussentjes.

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3208

hoepelrok hebben we besteld..dat leek me nog een beetje ingewikkeld...

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3210

Met petticoat en hulp van mijn moeder bij het aankleden Wink

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3317

Krijg al wel een Sisi gevoel bij het lopen...en dat is dan alleen nog maar het ondergoed Wink

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3315

Dit is het silhouet waar ik voor ga, maar zit nu even in een impasse... nog beetje nadenken over wat daar nu overheen moet/kan... misschien hebben jullie nog tips?

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3319

Voor mijn gevoel begint het nu wel al ergens op te lijken. Ik vind het helemaal leuk allemaal.

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Margriet di apr 19, 2011 3:51 am

zow zeg...flink in de weer zie ik ...
Ziet er allemaal mooi uit..!!!
Margriet
Margriet
Beautiful Beautician
Beautiful Beautician

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Westland

http://mascms.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Nikitah di apr 19, 2011 7:42 am

Ziet er super uit! Je ecleptische crinoline is goed gelukt zo met die kussentjes eronder.

Wat voor tips wil je precies? Is dit de onderrok of overrok al? Ik vind het namelijk wel heel mooi, ook als overrok, maar zou er dan nog wel een onderrok bij maken.
En qua top erop, Truly Victorian heeft een aantal hele mooie bal-tops die hierop prachtig zouden zijn!
Nikitah
Nikitah
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 17-06-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb di apr 19, 2011 9:32 pm

Dank jullie wel Very Happy

@ Nikitah, Ik vind je samentrekking van de woorden eclectisch en eliptisch helemaal prachtig. Cheshire Misschien is het een typo, maar ik vond het wel passend Very Happy
Ik ben ook wel heel tevreden met hoe het kussentje met crinoline uitpakt.

De rok is een petticoat, gemaakt van 2 lagen, waarbij de onderste laag van tule is met rushes aan de onderkant. Ze zitten samen in 1 band en hebben hetzelfde model. Dit is vooral zo gedaan, omdat de crinoline aan de achterkant wat omhoog gaat staan door het kussentje. De stijve tule vangt dan aan de onderkant het gat op dat daardoor ontstaat. Misschien moet ik er nog wat extra verstevinging in aanbrengen zodat de petticoats niet onder de crinoline verdwijnen.
Ik wil er dus nog een rok overheen maken, maar vroeg me af of ik dan hetzelfde model kan gebruiken, met die plooien. Alleen dan met nog wat meer breedte in de achterkant (bv 2x de breedte van het stof i.p.v. 1x) en een stuk langer. Of zou dat dan te dik worden? Ik kan het kussentje evt. ook nog wel wat kleiner maken, mocht dat nodig zijn.

Die plooien erin krijgen vond ik overigens nu al een hele klus, want t.o.v. de band was het stof wel heel breed. Ben benieuwd hoe dat gaat als er nog meer plooien in moeten.

Van truly victorian heb ik het jasje tv462 patroon, want daar had ik hier op het forum een prachtige aangepaste uitvoering van gezien met herfst tinten. Daar was ik gelijk verliefd op, dus die had ik al besteld, nog voordat ik over de rest was gaan nadenken Wink. Een bal-lijfje is natuurlijk ook prachtig.

Misschien moet ik er ook gewoon een paar maken, ook met het ook op het weer in september.
Het hoeft allemaal niet periode correct te zijn, maar het is natuurlijk wel leuk als het wat bij elkaar past Wink

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Lasairiona di apr 19, 2011 9:45 pm

heel erg gaaf... en je hebt zoveel verschillende dingen die je erop aan kan.. wil je een echte sissi jurk namaken of meer eigen inbreng wat je mooi vind? zoveel keuzes.. ik zou gewoon lekker gaan googelen en dan kijken wat je tegen komt en wat je aanspreekt..

heel mooi die elliptische hoepel..
Lasairiona
Lasairiona
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 301
Registratiedatum : 13-08-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : den haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  jacqueline wo apr 20, 2011 7:06 am

Wauw, prachtig hoor! Wat mij betreft kun je gewoon in je ondergoed over straat Wink
jacqueline
jacqueline
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 495
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Vlaardingen

http://chop-sewy.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Manon Antoinette wo apr 20, 2011 9:48 am

Ziet er al goed uit! Very Happy
Manon Antoinette
Manon Antoinette
Absolute Forum Monarch
Absolute Forum Monarch

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 47

http://www.prudencemaepatterns.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  coortje wo apr 20, 2011 10:39 am

Ja helemaal mee eens Jacqueline ik zou ook in mijn ondergoed gaan, als dat er zo uit zag Dansen
coortje
coortje
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Dussen

http://coortje11.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb wo apr 20, 2011 7:34 pm

Very Happy Ik voel me in mijn ondergoed ook al helemaal als een prinses Very Happy
Tis dat het allemaal niet helemaal praktisch is, want anders zou ik er wel elke dag mee willen rondlopen...maar helaas, ik geloof dat mijn huis er niet op berekend is drunken

Ik ga inderdaad voor een sisi look. Afgelopen zondag samen met mijn dochter nog vergaapt aan de jurken in de films uit 2009. Het zijn zo nu en dan wel hele wijde rokken, denk al gauw 4 keer de breedte van het stof onderaan, als niet breder...misschien moet ik hem nog maar eens opzetten Cheshire ....om te bestuderen Wink

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  marisca wo apr 20, 2011 7:53 pm

t ziet er erg mooi uit hoor, enne een hoepel is juist niet zo moeilijk hoor Smile Dat valt echt mee, zeker als je een corset zo netjes in elkaar kan zetten.
Mijn complimenten!!!
marisca
marisca
Queen Of Frantic
Queen Of Frantic

Aantal berichten : 1014
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 55

http://www.frantic-alternativewear.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb zo apr 24, 2011 8:45 pm

@Marisca ik ga zeker nog eens proberen om zelf een hoepel te maken Cheshire . De voorbeelden die ik daarvan gezien heb vind ik prachtig, maar voor nu denk ik dat ik even mijn handen vol heb met de kleren voor mijn dochter en mij.
Mijn man en zoon willen graag steampunk gaan, dus daar wil ik ook nog wel aan bijdragen en een vriendin van me wil ook graag mee naar de EFF in september. Daar ga ik een steampunk corsetje voor maken.

Ik ben ondertussen begonnen aan het corset voor mijn dochter. Hij begint al leuk op te schieten.

Zalmorose satijn coutil met zwart contrast "geborduurd", handig hoor dat de machine die ik van mijn moeder gekregen heb kan borduren, dat moest ik natuurlijk uitproberen. Hij is al een paar jaartjes oud, maar aanzienlijk jonger dan de machine die ik had.
Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3373
Binnenkant is van een "drab" coutil, de meeste lijnen staan daarop, maar dat ziet er nog best leuk uit.
Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3376
Tis niet perfect, maar ik ben heel tevreden...morgen het staal erin en de rest afmaken..mooie zwarte kant voor langs de bovenkant en mijn prinsesje kan tevreden zijn Wink

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Lasairiona zo apr 24, 2011 10:46 pm

gaaf dat borduursel... Ben benieuwd hoe hij staat bij je dochter...
Lasairiona
Lasairiona
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 301
Registratiedatum : 13-08-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : den haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  coortje ma apr 25, 2011 7:17 pm

Mooi gedaan, ben benieuwd naar het eindresultaat Dansen
coortje
coortje
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Dussen

http://coortje11.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb do apr 28, 2011 4:06 pm

Hier zijn ze dan...de aan foto's Smile
Het is nog niet helemaal af, ik had nog willen flossen, maar ben echt een held op sokken met een borduurnaald...heb het al 3 keer uitgehaald.......misschien niet iets voor mij dus...maar ik geef het nog niet helemaal op, want het corset was er eigenlijk wel op gemaakt...

Verder zitten er ook veel plooitjes in vind ik, nog iets om op te oefenen duidelijk.
Hij is op de groei gemaakt, want ze is 14 dus zal nog best wel wat groeien en ik vind haar ook nog wat jong om echt strak ingesnoerd te gaan Dansen

Ze is er verder heel verguld mee en vind het heel stoer Cheshire

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3454crop

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3455

Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_3458

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  jacqueline do apr 28, 2011 4:56 pm

Wauw! Echt heel mooi geworden!
jacqueline
jacqueline
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 495
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Vlaardingen

http://chop-sewy.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  coortje vr apr 29, 2011 9:30 am

Ik vind hem echt te gek Hearting mooi hoor
coortje
coortje
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 59
Woonplaats : Dussen

http://coortje11.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Lasairiona za apr 30, 2011 9:38 am

heel erg gaaf.. en mooi met dat kant.. waar heb je dat vandaan? Echt heel erg mooi geworden..
Lasairiona
Lasairiona
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 301
Registratiedatum : 13-08-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : den haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  moniquevmb za apr 30, 2011 10:12 am

Dank je voor jullie reacties. Chelsea vind hem zelf ook erg leuk Wink
@Lasairiona, het kant komt bij vena cava vandaan, net als beide coutil lagen, de busk en het staal.

Ik worstel nog een beetje met het flossen, ik wil het wel doen, maar op een of andere manier lukt het me niet het allemaal netjes exact te krijgen drunken ...het lijkt zo simpel (met de nadruk op lijkt Wink). Ik ga nu eens proberen of het lukt als ik het eerst uitteken....

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Melante do jul 28, 2011 3:07 pm

Wow! Dat ziet er echt ontzettend goed uit! Allemaal echt ontzettend mooi gemaakt Very Happy
En ik kan me heel goed voorstellen dat je dochter helemaal blij is met dat prachtige corset ^^
Melante
Melante
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 110
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 37
Woonplaats : Antwerpia

http://textilelover.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Vrouwe Morrigan vr jul 29, 2011 7:19 am

Die is echt heel mooi geworden, dat zwarte kantrandje staat er prachtig oop.
Vrouwe Morrigan
Vrouwe Morrigan
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 10-01-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Schiedam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Femke za jul 30, 2011 7:35 pm

Wat prachtig allemaal zeg.
Mijn eerste gemaakte korset valt helemaal in het niets, hahaha...

Enne je eerdere foto's met je eigen kleding is ook super gaaf...
Femke
Femke
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 16-07-11
Leeftijd : 41
Woonplaats : Obdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Margriet vr aug 05, 2011 10:42 am

Jazekers....erg mooi geworden zo met die sier stiksels er zo op !!!
Margriet
Margriet
Beautiful Beautician
Beautiful Beautician

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Westland

http://mascms.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty vervolg

Bericht  moniquevmb vr sep 09, 2011 1:58 pm

hoi,
eindelijk een vervolg op het EFF projectje. Was een beetje druk met werk enzo, daarna vakantie en toen ook nog een week naar Las Vegas voor VMworld.
Ik heb gelukkig wel de kleren voor Chelsea en mij klaar (op wat details na) voor de EFF. Ik heb besloten de jas korter te laten en heb wat uitgeprobeerd met de lengte van de tail en ben nu wel redelijk tevreden met hoe het uitgevallen is Grin!
Hier zijn wat fotootjes:
Van Chelsea
Mijn EFF projectje...voor september dan... Cropped
Mijn EFF projectje...voor september dan... 100_4505
en die van mij:
Mijn EFF projectje...voor september dan... Jurkmonique
Het zijn niet de beste foto's en ik moet nog driftig strijken, maar ben al heel tevreden. Nu eerst de vesten voor de jongens afmaken en dan kunnen we naar de EFF Very Happy . De kaartjes zijn al binnen.

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Femke vr sep 09, 2011 4:59 pm

Wauw wat een mooie jurken zeg....
Echt zo mooi...
Enne jullie kijken Bones, I Love Bones

Lots of Love
Femke
Femke
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 16-07-11
Leeftijd : 41
Woonplaats : Obdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  jacqueline za sep 10, 2011 9:39 am

Wauw! Prachtig hoor!
jacqueline
jacqueline
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 495
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Vlaardingen

http://chop-sewy.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn EFF projectje...voor september dan... Empty Re: Mijn EFF projectje...voor september dan...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum