Prudence Mae Patterns
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  moniquevmb vr maa 11, 2011 4:02 pm

Lang geleden dat ik nog eens naald en draad (eh...naaimachine) ter hand genomen had, maar voor de carnaval wilde ik nu eens iets moois maken. De rode trouwjurk van Lydia Deets uit Beetlejuice.
Gewapend met het internet ben ik uiteindelijk tot een redelijk resultaat gekomen, maar dat heeft wat goochelen gekost Very Happy
Ik heb geen volledig fotoverslag, maar wel een paar fotootjes van het resultaat.
Het "corsetje heb ik overgetrokken van mijn eigen corset,en dan de overbust weggelaten. Helaas geen stalen baleinen en ook geen coutil, maar voor een eerste poging wel ok Cheshire
Corsetje (nog zonder baleinen) en rokken (2 petticoats en een kanten overrok, nog niet omgezoomd)
Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje 1244255295_5_Gq_U
Het corsetje, met baleinen (althans nylon baleintjes dubbel ingezet)
Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje 1245199727_5_vi0W
Het resultaat
Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje 1248960692_5_yodk
Hoop dat het goed gaat met het plaatsen van de pics Wink

De rokken wil ik nu gaan gebruiken als petticoat voor onder een mooie zwarte rok, met de Silverado (laughing moon) als corset en als lijfje een mooi patroon met een tail die ik gezien heb Ik dacht ook van laughing moon, maar kan ook TV zijn...moet ik nog even opzoeken.
En dan als alles klaar is en ik mijn kids en man zover krijg naar de EFF Wink

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  marisca vr maa 11, 2011 6:00 pm

het ziet er erg mooi en netjes uit, zeker als dit je 1e projectje is:)
marisca
marisca
Queen Of Frantic
Queen Of Frantic

Aantal berichten : 1014
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 55

http://www.frantic-alternativewear.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  jacqueline vr maa 11, 2011 7:22 pm

Dat is nog eens een gave carnavaloutfit! Leuk hoor! Very Happy
jacqueline
jacqueline
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 495
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Vlaardingen

http://chop-sewy.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  moniquevmb zo maa 13, 2011 2:48 pm

Dankjewel. Het was voor mij alweer een hele tjd geleden dat ik iets in elkaar gezet had met de naaimachine. Slim genoeg had ik geen patronen, gelukkig kon ik op het internet vinden hoe je een basic petticoat in elkaar zet.

Ik heb nu een patroon van laughing moon voor mijn nieuwe corsetje. Ik ga de silverado eens proberen. Ik heb al 1 mock up in elkaar gezet, uitgaand van de richtlijnen op het patroon, maar die was veeel te groot. Ik had een maat 16 genomen, das dus helemaal verkeerd.
Ik hen nu op de site van Truly Victorian gekeken en daar hadden ze gelukig extra tabellen en uitleg bij de LM100 staan voor de silverado.
Daar heb ik een tabel mee gemaakt, vervolgens aan het rekenen geslagen.

2" eraf omdat hij te groot uitvalt, 2" extra in de taille, nog een 2" voor de gap en gekozen voor de B tabel. Dat komt dan op een 12b-8t-12h met B, maar die viel ook nog iets te groot, dus nu heb ik de cup inzetten smaller gemaakt en de 2 zijpanden aan beide zijden smaller gestikt en nu komt het in de richting Very Happy
achter heb ik nu ca 2 cm ruimte voor in snoeren, maar dat kan ik nog aanpassen op het definitieve corset, want daar komen extra lagen stof en baleinen in, dus die afstand corrigeer ik liever dan of is dat niet handig? (ben echt een leek hierin...)Alle tips zijn welkom!

Anyway, zal straks eens kijken of ik er een fotootje van kan zetten Wink

Gelukkig vind ik rekenen leuk, maar een engels meetlint zou wel handig zijn denk ik, met al die inches Cheshire


moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  moniquevmb di maa 15, 2011 11:55 pm

Hier de fotootjes van mijn eerste poging tot het maken van de silverado:

alle delen uitgelegd en aangepast
Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje IMG_0104

en het corsetje
Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje IMG_0108

Ben er in elk geval nu wel achter dat ik echt de beschrijving letterlijk moet volgen Swinging on a star Want uiteindelijk is hij (hoewel eerst veel te groot, na alle aanpassingen, toch te klein uitgevallen. Waarschijnlijk omdat ik bij de eerste keer passen de naden niet met een topstitch vastgezet had. Ook het inzetten van de stukjes bij de borst had ik erg veel moeite mee.
Maar gelukkig gaat het bij mijn tweede poging al een stuk beter.
Daar ben ik nu mee bezig...om te oefenen maar een laken gebruikt.

Het eerst corsetje past mijn dochter perfect en zij is er heel blij mee. Ook al zitten er een heleboel fouten in en moet ik echt nog heel erg oefenen op recht stikken Wink. Zal eens kijken of ik een fotootje van haar met het corsetje kan maken Wink

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  marisca wo maa 16, 2011 7:46 am

Monique, van alle fouten leer je, en ik moet zeggen, als je een fijn corset patroon wilt hebben, dan is de TV110 van Truly Victorian aan te raden, dat is een wereldpatroon en zit in no time in elkaar.
Maar het ziet er netjes uit hoor, zeker voor een 1e poging Smile En onthoudt.. de achterkant moet niet gesloten zijn he. Je mag juist de veters zien lopen.
marisca
marisca
Queen Of Frantic
Queen Of Frantic

Aantal berichten : 1014
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 55

http://www.frantic-alternativewear.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  Lasairiona wo maa 16, 2011 10:04 am

Mooi stofje hoor met die bloemetjes. En zoals Marisca al zei mag je de veters gewoon zien lopen. Ik weet niet of je er een in hebt zitten, maar als je niet wilt dat je rug te zien is of eventuele rugrillen, kan je altijd een modestypanel (rugflapje) erin vast naaien.
Lasairiona
Lasairiona
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 301
Registratiedatum : 13-08-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : den haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  moniquevmb wo maa 16, 2011 10:13 pm

Hoi, dank voor jullie bemoedigende woorden Wink
Ben weer met hernieuwde moed verder gegaan aan mijn mockup.
Zie hier het eerste resultaat.

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje 100_2925

Er zitten nog geen baleinen in. Ik heb het idee dat hij zo wel beter past als eerst. Het scheelt natuurlijk toch wel als je netjes de 5/8 inch naad aanhoud Wink heb nu steeds de cm erbij om aan het begin van de naad 1,5 cm af te meten.

@Lasairiona (bij de weg, wat een prachtige naam Wink) Dat van dat modesty panel moet ik eens uitzoeken. Mijn gekochte overbust corset heeft dat ook, maar mijn onderbust (ook gekocht) heeft het niet. Denk dat er voor beide wat te zeggen valt.

@Marisca, de TV110 is inderdaad een heel mooi corset. Hij lijkt wel wat op de Dore die bij de LM100 zit. Ik was misschien een beetje overmoedig met het kiezen van de Silverado Jongleren Maar ach, wie niet waagt, die niet wint, nietwaar. En inderdaad, ik leer hier een heleboel van.

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  marisca do maa 17, 2011 7:06 am

Monique.. zo'n modestypanel is bij mij een vereiste in AL mijn corsetten Ik vind zo'n doorlopende bilnaad zo lelijk Grin!
En heb je geen busk in de voorkant gezet? dat scheelt een berg werk met in en uit rijgen van het corset. Manon heeft er nog een aantal liggen, misschien kun je haar eens een pb sturen.
En de silverado is juist voor mensen met wat kleinere borsten door dat extra stukje.
Ik heb ze allebei, en vind zelf de TV het fijnst.
marisca
marisca
Queen Of Frantic
Queen Of Frantic

Aantal berichten : 1014
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 55

http://www.frantic-alternativewear.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  moniquevmb do maa 17, 2011 8:09 am

Mijn busk was nog niet binnen toen ik begon met het maken van dit corset (dat ik uit lakens geknipt heb Wink) Het is echt een puur oefen stukje. Ik had voor de silverado gekozen omdat ik die zo'n mooie lijn vond hebben. En vanzelfsprekend helemaal geen rekening gehouden met of hij wel of niet geschikt zou zijn voor mijn figuur.
Ik denk overigens dat het wel een goed oefenproject is. Hierna ga ik de Dore maken en de TV110 volgt dan daarna (moet ik eerst weer een patroon bestellen Wink). Ben bang dat ik nu de smaak te pakken heb Dansen

Overigens is gisteren net de busk die ik besteld had bij vena cava, binnen gekomen. Denk dat ik daar ook nog wel een paar oefenruns voor gebruiken kan voor ik hem echt ga gebruiken.

Zo'n modesty panel, zet je dat er achteraf op, of moet je dat erin naaien? In 1 van de naden bv?

Heb gisteravond gezien, na alles in elkaar genaaid te hebben, dat ik de heupen eigenlijk wat breder heb, dus nu ga ik op dit oefenstukje proberen of ik (volgens de instructies) die extra gores daar in kan naaien. (jippee, weer naadjes open prutsen..)

moniquevmb
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 08-03-11
Leeftijd : 58

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  Lasairiona do maa 17, 2011 9:55 am

Dank je^^ het is niet mn echte naam, in het dagelijks leven heet ik net zoals Nikitah gewoon Inge...

Maar ik zet het modestypanel er altijd later in op de naad van de laatste balein.. Dan zie je ook geen extra naad. En ik vind een modestypanel ook een must voor bij mezelf. En in de meeste massa productie corsetten vind je maar af en toe een modestypanel...
Lasairiona
Lasairiona
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 301
Registratiedatum : 13-08-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : den haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje Empty Re: Mijn Lydia Deetz weddingdress projectje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum