Prudence Mae Patterns
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Steampunk bustle gewaad

+7
Manon Antoinette
salsanadia
steffielove
marisca
Margriet
suzanne
Black rose
11 plaatsers

Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Steampunk bustle gewaad

Bericht  Black rose vr jan 15, 2010 3:27 pm

Steampunk bustle gewaad Hochwaldduitsland200911

Steampunk bustle gewaad Hochwaldduitsland200911

Voor dit gewaad heb ik de TV201 onderrok in bruin taft gemaakt. Daarover de TV362 wash overskirt in zijdelook en clockwork stof (meer op mijn lj hier). Het corset is ook een Truly Victorian patroon, namelijk de TV110. En het jasje is een combinatie van de Butterick 4926 en de Butterick 6630 (en hier).
Black rose
Black rose
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 10-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  suzanne vr jan 15, 2010 3:51 pm

Drool Prachtig, ook erg gaaf dat jasje!
suzanne
suzanne
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 38
Woonplaats : Rijswijk

http://www.poppenkraal.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Margriet vr jan 15, 2010 8:11 pm

Ja dat jasje vind ik ook echt gaaf maar de rest is ook top.
Margriet
Margriet
Beautiful Beautician
Beautiful Beautician

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Westland

http://mascms.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  marisca vr jan 15, 2010 8:59 pm

Heel erg gaaf ook, maar wat is er steampunk aan.. ik zie niet zoveel horlogedeeltje etc. of ik moet ziende blind zijn Swinging on a star
marisca
marisca
Queen Of Frantic
Queen Of Frantic

Aantal berichten : 1014
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 55

http://www.frantic-alternativewear.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Black rose ma jan 18, 2010 10:23 pm

marisca schreef:Heel erg gaaf ook, maar wat is er steampunk aan.. ik zie niet zoveel horlogedeeltje etc. of ik moet ziende blind zijn Swinging on a star

Horlogedeeltjes op iets naaien maken het niet direct steampunk (imo). Steampunk is in de basis victoriaans. Maar goed, er zijn diverse stijlen en iedereen heeft er zijn eigen mening over. Mij spreekt het victoriaanse gewoon het meest aan. Een lj-community over steampunk die ik wel leuk vind is Steampunk Elegance.

Maar als je horloge-deeltjes wil zien, de stof voor het corset en de voorkant van de overrok heeft een print van klokken Grin! .
Black rose
Black rose
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 10-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  steffielove di jan 19, 2010 7:53 am

fantastisch!!
steffielove
steffielove
Inquisitive Costumer
Inquisitive Costumer

Aantal berichten : 355
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 35
Woonplaats : Spijkenisse

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  salsanadia di jan 19, 2010 10:30 am

Erg leuk.
salsanadia
salsanadia
Needle Witted
Needle Witted

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 11-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Manon Antoinette di jan 19, 2010 11:30 am

Dat is de betere LJ-community, hier een quote van een LJ-er die ik de huidige trend betreft Steampunk ala community Steamfashion goed omschrijft:

I was hoping for tweeds, pinstripes, silks, brocades, decent quality Victoriana, and inventive ideas.

For every one of the above, there are 20 examples of corsetry fail, hot-glued jewellery and millinery, and the cheapest clothing imaginable thrown together and worn standing next to a steam engine.

It could be marvellous, but instead it's full of cosplayers, all seeing who can make it first to HMS Failboat.

En net zoals dat Batty haar korsetten laat maken door illegale Mexicaanse immigranten doet Clockwork Couture dat ook...

Erg leuke outfit trouwens Wink
Manon Antoinette
Manon Antoinette
Absolute Forum Monarch
Absolute Forum Monarch

Aantal berichten : 552
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 47

http://www.prudencemaepatterns.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Black rose vr jan 22, 2010 10:04 pm

Manon Antoinette schreef:Dat is de betere LJ-community, hier een quote van een LJ-er die ik de huidige trend betreft Steampunk ala community Steamfashion goed omschrijft:

I was hoping for tweeds, pinstripes, silks, brocades, decent quality Victoriana, and inventive ideas.

For every one of the above, there are 20 examples of corsetry fail, hot-glued jewellery and millinery, and the cheapest clothing imaginable thrown together and worn standing next to a steam engine.

It could be marvellous, but instead it's full of cosplayers, all seeing who can make it first to HMS Failboat.

En net zoals dat Batty haar korsetten laat maken door illegale Mexicaanse immigranten doet Clockwork Couture dat ook...

Erg leuke outfit trouwens Wink

De huidige trend op steamfashion spreekt mij inderdaad totaal niet aan, vandaar dat steamelegance mij beter bevalt. LOL, deze uitspraak beschrijft de community steamfashion precies en dat is ook meteen de reden dat ik niet actief ben op steamfashion. Naar mijn mening zit daar zoveel "troep" tussen (en ook af en toe mooie dingen moet ik eerlijk toegeven).
Black rose
Black rose
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 10-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  killerqueen do feb 04, 2010 6:28 pm

vette outfit! Je hebt dus nog wel wat van deze stof gevonden, tof :-) Ben zelf al een tijdje op zoek naar een betaalbaar fatsoenlijk stuk ervan. Das best lastig als het een quiltstof is.


Laatst aangepast door killerqueen op do feb 04, 2010 6:32 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geen zin om weer die discussie aan te gaan...)
killerqueen
killerqueen
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 09-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Lady Ligeia do feb 04, 2010 9:04 pm

Ik vind het echt een prachtige outfit!!!!!!!! Vooral de mouwtjes van het jasje vind ik ook erg mooi gedaan!
Lady Ligeia
Lady Ligeia
Needle Witted
Needle Witted

Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 31-01-10
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Blackvelvet vr feb 05, 2010 6:11 am

Manon Antoinette schreef:Dat is de betere LJ-community, hier een quote van een LJ-er die ik de huidige trend betreft Steampunk ala community Steamfashion goed omschrijft:

I was hoping for tweeds, pinstripes, silks, brocades, decent quality Victoriana, and inventive ideas.

For every one of the above, there are 20 examples of corsetry fail, hot-glued jewellery and millinery, and the cheapest clothing imaginable thrown together and worn standing next to a steam engine.

It could be marvellous, but instead it's full of cosplayers, all seeing who can make it first to HMS Failboat.

En net zoals dat Batty haar korsetten laat maken door illegale Mexicaanse immigranten doet Clockwork Couture dat ook...

Erg leuke outfit trouwens Wink

Wat ik zo jammer vind is dat een leuk concept als steampunk helemaal uitgemolken word. Mensen kopen een outfit die 3000000 andere mensen ook hebben en vinden zichzelf dan helemaal origineel. En ja voor een bedrijf als clockwork couture die claimt allemaal goed betaalde VS naaisters in dienst te hebben, komt er wel veel uit china. :/

Anyhow, om terug te komen bij Black Rose haar jurk. GEWELDIG. ik vind het jasje echt super gaaf, en de rok is ook heel mooi. Mooie elegantie combinatie.
Blackvelvet
Blackvelvet
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 38
Woonplaats : Buitenpost

http://www.skeletonsintheclosetclothing.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Black rose ma feb 08, 2010 10:23 pm

@Killerqueen: Dankjewel! Het is inderdaad best wel een lastige stof om te vinden. Het leek overal wel uitverkocht. Uiteindelijk heb ik wat lapjes op etsy gevonden. Deze in creme-kleuren (was slechts 2 yards) en ik heb nog een stukje bruin (4 yards). Vooralsnog heb ik er geen plannen mee.

@Lady Ligeia: Thanks! De mouwen waren wel een experiment. Ik had geen idee of het mooi zou staan, maar het resultaat is toch wel heel gaaf geworden.

@Blackvelvet: Ik ben het helemaal met je eens! En dankjewel Very Happy !
Black rose
Black rose
Enquiring Mind
Enquiring Mind

Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 10-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  chantal di feb 09, 2010 9:04 pm

ik vind het super, ik vind steampunk best mooi ben eigelijk pas tot de ontdekking gekomen dat het uberhaupt bestond. Ik zit voornamelijk in de crinolines maar ik ontdek steeds meer wat ik ook mooi vind.
chantal
chantal
The Bent Needle
The Bent Needle

Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 04-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steampunk bustle gewaad Empty Re: Steampunk bustle gewaad

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum